#zzz

Spánkem se sice nemůžeme najíst, ale je to nezbytná potrava pro náš mozek, tělo i pokožku. Během spánku naše tělo pracuje na obnovení jak krevních, tak mozkových buněk a zbavuje se nahromaděných toxinů. Ten pocit odpočatosti a svěžesti po dobrém zzzz je k nezaplacení.

O tom, že při nedostatku či po špatnému spánku jsme unavení, náladoví a podráždění, víme, ale to co to přesně udělá s naší pokožkou?

Dehydratace:

Při nedostatku spánku dochází ke snížení pH pleti, a tím klesá zárověň vlhkost pokožky ke dnu.

Pleť následkem nedostatku spánku bude nevyvážená a vysušená. Navíc se může objevit zbytečné zčervenání pleti a nedej bože ještě větší strašák, a to pupínky.

Takže co? Po probdělé noci druhý den vypadáme strhaně, o několik let starší a možná se nám na obličeji objeví nezvaní hosté ve formě pupínků.

Hydratace je tedy velice důležitá pro celkové zdraví pokožky! Pro získání hydratace doporučují použít produkty, které udržují pokožku v mírně kyselé úrovni jako např. 

Pandí oči:

Pandám černé flíčky pod očima sluší, nemohla bych ale to samé říci o nás. Zatímco sami sebe okrádáme v noci o dobrý spánek, naše krevní cévy se štědře rozšířují.

Víme, že pokožka pod očima je mnohem tenčí, takže rozšířené cévy budou zřetelně viditelné. Takže spát, spát a spát, a pokud ne tak SOS záchrana může být ranní ledování očí a jeho okolí, dobrý oční krém a ještě lepší korektor.

Doporučovali bychom oční krém vždy uchovávat v ledničce, protože chlad působí na cévy tak, že se opět alespoň trochu zmenšují.

Vaky pod očima:

Polštáře patří na postel a odmítáme je nosit celý den pod očima! Tentokrát nejde pouze o problém, který se vyskytuje díky nedostatku spánku, ale zároveň zde hrají velkou roli špatné návyky při spánku .Tak co děláme špatně? Spíme na břiše!

Pokud spíte na břiše, tělní tekutiny by se mohly dostat nahoru a uložit se v oblastech pod očima. Ideální je spát na zádech a mít o něco vyšší polštář, než na jaký jsme zvyklí. Spaní v poloze na břiše bohužel take podporuje vznik ošklivých rýh na protalčených místech obličeje. Pokud s tímto zlozvykem bojujete, ale potřebujete ještě nějaký čas to spravit, tak prozatím můžete projevy vaků pod očima trochu zmírnit ledováním studeným obkladem. Výborné jsou také aplikace studených sáčku zeleného čaje.

Teď víme, jakou paseku nedostatek spánku udělá s naší pokožkou. Je však dobré vědět, že vliv na naši pokožku má i kvalita spánku. A proto Vám ještě vyjmenuji několik spánkových rušitelů:

Rušitel #1 - Drink:

Spánek má několik fázi. V průběhu noci se vstřídají REM (fáze s rychlými očními pohyby - kdy sníme) a fáze NREM (dělí se na další čtyři - usínání, lehký, hluboký a nejhlubší spánek). A co to má společného s drinkem? Stačí si dát dvě skleničky alkoholu zhruba do 90 minut před spánkem a negativně ovlivníme fáze REM tím, že tuto fázi zkracujeme. Alkohol sice pomáhá rychle usnout, ale později v noci zvyšuje pravděpodobnost vzbuzení, a tím narušuje hluboký spánek, který je nesmírně důležitý pro celkovou regeneraci těla a pokožky. Rušitele

#2 - Telefon, tablety, počítače:

No, co si budeme povídat? Jak často sledujeme poslední příspěvek na Instagramu těsně před spaním? Anebo zalistujeme na fb? Řekla bych, že skoro každou noc... Nedávno jsem četla o novém výzkumu vědců, kteří zjistili, že světlo vyzařujcí z technických zařízení má na nás obdobný efekt jako sluneční světlo. Tato technická zařízení vyzařují modré světlo a náš mozek ho vnímá jako signál k vydávání více engergie k bdělosti a následně tvoří melatonin. Díky melatoninu budeme mít co dělat, abychom usnuli. Naopak červené světlo má relaxující účinky, takže bych uvažovala nad koupí lampy s červeným světlem, při kterém si budu číst knížky.

Rušitel #3 – stres:

Slyšíme to pořád a všude, kéž by to bylo tak jednoduché se stresu zbavit. Pokud nemáte stres, tak neexistujete. V dnešní době stres na nás číhá na každém kroku, a abychom se stresu zcela zbavili, potřebujeme spíše čáry a kouzelnou hůlku...

Takže stres! Mimo všech ostatních záporných vlivů na naše tělo, nám ještě krade náš drahocenný spánek a zcela ničí naši pokožku. Neříká se nadarmo, že naše pokožka je okno do naší duše. Až naše pokožka bude vypadat zašedle, unaveně, vrásčitě a bez jasu, víme, co za to může. Přestože stres se na nás lepí jako žvýkačka, nevzdávejte se! Pro mě nejlepší lék na stres byla vždy jóga, ale věřím, že jakékoli jiné cvičení, které Vám pomůže uvolnit endorfiny (happy hormony) v těle, Vám pomůže přemoci stres.

V šoku jsem uvědomila, kolik je už hodin. Hezky se mi radí, ale je již skoro půl noc a já tu sedím a vnímám modré světlo svého počítače. Zítra zřejmě budu mít pár polštářků pod očima a pleť v padesáti odstínech šedi, ale od zítřejšího večera začnu a budu na sebe hodná! Pokud čtete tento blog a už je po desáté večer, prosím, vypněte svůj notebook, i-phone, i-pad a i-blabla teď, ponořte se do svých pohodlných peřin a dejte noci dobrou, Krásné sny, anebo krásný den,

Váš YOSO

Komentáře

Přihlašte se nebo se zaregistrujte, abyste mohli přidávat komentáře
#Tonikum, essence, sérum?

#Tonikum, essence, sérum?

Celý příspěvek
#10 kroků pro pokožku

#10 kroků pro pokožku

Celý příspěvek
#Hříšné potraviny

#Hříšné potraviny

Celý příspěvek