Být majitelem společnosti rozhodně není nic jednoduchého. Je to poměrně složitá pozice, protože nic nemáte ani zdaleka tak jisté, jak se může obyčejným lidem zdát. Vše je totiž risk, navíc vy stálou práci nemáte, nemáte ani jistou výplatu, zde dne na den se vše může změnit, může se vám přestat dařit a budete muset i tak vyplatit své zaměstnance, takže je to obrovský risk a není na tom téměř nic pozitivního, a to i když se vám daří. Neustále se musíte snažit o to, aby vaše firma byla lepší než konkurence a abyste se zákazníkům odvděčili. Lidé totiž milují něco nového, milují dárky, milují slevy a přesně to jim musíte nabídnout.
Musíte být lepší než ostatní firmy ve vašem okolí, aby si zákazník vybral raději vás. Ovšem to je to nejtěžší, co na vedení firmy je. Proto je důležité, abyste na to nebyli sami a aby vám k lepším výsledkům pomáhali samozřejmě i vaši zaměstnanci a vložili do práce kus sebe. Nikdo vám ale nebude vkládat do práce kus sebe, pokud na dané pozici ve vaší společnosti není šťastný a spokojený. Proto je zase na vás, abyste si své dobré zaměstnance udrželi a snažili se co nejvíc, aby byli spokojení a nešli pracovat jinam. Je to velmi tenký led, a ne vždy se to podaří. Jak se zaměstnancům odvděčit za jejich práci a jak na ně jako šéf zapůsobit?
Nejdůležitější rada je – projevujte zájem o své zaměstnance. Ptejte se jich, co jim schází, jestli jsou spokojení, plánujte s nimi, co bude dál a zapojujte je do vaší firmy. Ukažte jim, že vám na nich záleží a že je i jejich slovo a názor pro vás důležitý. Budou se tak cítit, že do vaší firmy opravdu patří a že táhnete všichni za jeden provaz. S tím se pojí to, že musíte plně podporovat jejich rozvoj, a to nejen profesní, ale i osobní. Posílejte je na školení, šikovné zaměstnance povyšte, zvedněte plat, přidejte osobní odměnu. Ať jsou to, jak dobří lidé, stejně všichni myslí na finanční ohodnocení, vy na to nesmíte zapomínat také. Nebojte se je ocenit, nejen finančně, ale i slovně. Ukažte jim, že jsou pro vás důležití. Rozdávejte dárky, například firemní dárky https://www.promodarky.cz/kategorie/reklamni-predmety/, ale také osobní dárky, pokud po letech spolupráce víte, co mají rádi. Pokud je neznáte, pozvěte je na večírek, kde se všichni více poznáte.